generowanie leadów

3 skuteczne formy pozyskiwania klientów biznesowych

Biznes

Skuteczne dotarcie do jak największej grupy klientów od wielu lat spędza sen z powiek marketingowcom. Zadanie to jest tym bardziej trudne gdy celujemy w klientów biznesowych. Przekonanie ich do naszego produktu może być nie lada wyzwaniem. W jaki sposób robią to specjaliści? Sprawdź 3 skuteczne sposoby na to jak pozyskać klientów, z których korzystają firmy specjalizujące się w marketingu.

Cold Calling

Jest to metoda polegająca na próbie przekonania klienta do naszego produktu podczas rozmowy telefonicznej. Cold Calling uznaje się za jedną z najbardziej skutecznych metod generowania leadów. Wymaga ona jednak dużego doświadczenia i umiejętności telemarketera. Szacuje się, że marketingowcy z wykorzystaniem tej techniki potrafią pozyskać średni 1 osobę na 18 prób. Efektywność takiej kampanii zależy głównie od prawidłowego zdefiniowania grupy docelowej oraz umiejętności dotarcia do potrzeb rozmówcy.

Cold Mailing

W dalszym ciągu jest to popularna i skuteczna forma generowania leadów sprzedażowych. Polega ona na próbie dotarcia do potencjalnego klienta za pomocą specjalnie przygotowanych wiadomości email. Podobnie jak w przypadku Cold Calling kluczowym aspektem jest zdefiniowanie najlepiej pasującej do naszego produktu grupy odbiorców. Musimy odpowiedzieć sobie na pytanie: Czym zajmuje się nasz wymarzony klient oraz z jakimi problemami się boryka?

Social Selling

To metoda polegająca na wykorzystaniu kanałów Social Media w celu pozyskania klienta. W przypadku klientów biznesowych najbardziej skutecznym kanałem SM jest niewątpliwie portal Linkedin. To ogromna baza potencjalnych klientów na wyciągnięcie ręki.

Która z tych metod jest najlepsza?

Trudno jednoznacznie określić, która z wyżej wymienionych metod pozyskiwania klientów jest najlepsza. Dużo zależy od tego do jakiej grupy osób chcemy dotrzeć i z jakim produktem. Połączenie tych trzech metod wydaje się być najlepszym rozwiązaniem. Warto jednak skorzystać z usług profesjonalnych firm marketingowych aby uniknąć błędów i zmaksymalizować efekty.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *